Najnovije studije sprovedene u Engleskoj pokazuju da
voda ne samo da predstavlja vitalnu tečnost neophodnu za funkcionisanje
životnih procesa u ljudskom organizmu već vrlo povoljno utiče na
koncentraciju i volju za učenjem. Između ostalog, utvrđeno je da
učenici pokazuju bolje rezultate na testovima ukoliko u toku dana
popiju preporučenih osam čaša vode dnevno. Mozak ne radi dobro bez vode
i deca izložena dehidrataciji ne mogu dobro da uče. I ne samo to!
Stručni savetnik u Jedinici za zaštitu zdravlja u Lidsu, dr Martin
Švajger, tvrdi da odrasle osobe koje su u detinjstvu patile od žeđi
mogu imati ozbiljne zdravstvene probleme: "Ukoliko deca ne piju
dovoljno vode, počinje slabljenje njihovog prefinjenog i osetljivog
enzimskog sistema. Često se dešava da odrasli plaćaju visoku cenu zato
što u detinjstvu nisu pili dovoljno vode. Podložniji su
najraznovrsnijim infekcijama, obolevaju im bubrezi i pate od visokog
pritiska."
Neke kompanije već su odlučile da se povedu za novim trendom. Tako
je jorkširski vodovod rešio da posluša savet stručnjaka i u nekoliko
osnovnih škola u Lidsu ugradio eksperimentalne automate za vodu.
Interesovanje za pijenje vode među decom u ovim školama znatno je
poraslo, pa navedena komunalna kompanija ima nameru da u trogodišnjem
roku istovetne automate ugradi u sve jorkširske osnovne škole.
Krstarica